2018. május 10., csütörtök

A cigaretta reklámozás


 A cigarettareklámokat egészen a 20. század második felének a közepéig engedélyezték: eddig az időszakig számos híres, mára legendássá vált reklámkampányt bonyolítottak le a dohánygyárak. A világon hamarosan széles körben elterjedő szigorítás 1970. április 1-jén kezdődött, amikor Richard Nixon amerikai elnök aláírta a Közegészségügyi Cigarettatörvényt (Public Health Cigarette Smoking Act), és elsőként a televízióban betiltották a cigarettareklámokat.


Mára a világ számos részén tilos a dohány bárminemű reklámozása. Egyes országokban a jogalkotók arra törekednek, hogy az átlagos fogyasztó a dohánytermékekkel egyáltalán ne is találkozhasson: Kanadában, Írországban, Izlandon és Norvégiában például betiltották a dohánytermékek bolti kihelyezését. Más országokban azt vizsgálják, hogy milyen hatása lehet a védjegyek eltávolításának, és annak, hogy a dohánytermékeket egyencsomagolásban lehessen csak forgalomba hozni.



 Érdekes jelenség, hogy míg az egészségvédők a dohányzás mértékének a csökkenését várták ezektől az intézkedésektől, a dohányzók száma érdemben nem csökkent, szemben a feketepiaccal, ami Kanadában ma már a teljes cigarettapiac 40%-kát, Írországban pedig 30%-kát teszi ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése